Blog Notları

Babamın yazılarını yayınlamak için bir blog açma fikri üzerinde konuşuyorduk. Karar verdik ve Photoshop'ta birkaç bir şey hazırlayıp tasarımını yaptıktan sonra onun blogunu açtım. Ertesi gün ise kendim için daha önce deneyip tutturamadığım blog yazma işine bir kez daha girmeye karar verdim. Ve bu sefer aradan geçen zamanın yaşattığı değişimlerle birlikte blog işi de rayına oturdu, ortalama 3 günde bir yeni bir yazı yayınlıyorum. 
Bu blog en çok özendiğim şeylerden biri oldu. İnsan sevince üstüne düşüyor tabi. Sadece benim bildiğim, şimdilik kimsenin yazarını tanımadığı, iyi ki de yazmaya başlamışım dedirten bir blog. Birçok yeni insanla da tanıştım. Yüzlerini görmeden sadece yazdıklarıyla sevdiğim insanlar. Böyle de bir güzelliği var bu işin. Bloggerlar kendi içlerinde bir aile gibi.

Tasarım konusunda her zaman sadeliği tercih ediyorum. Daha profesyonel blog şablonlarını denedim ama Google'ın kendi şablonlarını kullanmanın daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.

Amacım belli bir okur kitlesi yakalamak. Ve herkese faydalı olacak kalıcı yazıların, keyifli denemelerin biriktiği bir blog oluşturmak. Fakat zaman sıkıntısı çektiğimi de söylemeliyim. Çok fazla kişisel şeyler yazmadığımdan yazılarım için arada notlarımı karıştırmam gerekiyor ve bu da zamanımı alıyor. 

Daha önce bir kitap yazma fikri kafamda vardı. Şu an bu blogda yazdığım - yazacağım edebi değer taşıyan metinleri bir kitaba sığdırma, en azından ciltlettirme düşüncesi daha da keskinleşti. Kaliteli yazılar birikmeye başladı. Bu arada bir hikaye serisi de düşünüyorum kafamda ama bu ne zaman gerçekleşir bilmiyorum. Ortaya kaliteli bir şey çıkmasını istiyorum. Daha uzun vadeli bir düşüncem bu. Belki yaz sonu olabilir.

Ne zamana kadar yazarım bilmiyorum. Umarım uzun yıllar devam ettirim ve öyle de gözüküyor. Şimdilik yazı konularında sıkıntı çekmiyorum. Yazacak çok şey var. Yazmak, hayatı anlamak için ve çok keyifli bir şey.

Son olarak,

Bloggerları birbirine tanıtmak ve sadece bloggerlara değil daha çok insana ulaşmak için neler yapılabilir konusunda düşünüyorum. Bu konuda birkaç fikrim var ancak ne kadar faydalı olacakları meçhul. Fikirlerinizi bekliyorum. Bu konu hakkında detaylı bir yazı yazacağım.

10 yorum :

  1. Yazmak çok güzel şey, yazılanların beğenilmesi ise daha da güzel...Umarım planlarını gerçekleştirebilirsin...Daha çok insana ulaşmak konusu gerçekten çok önemli...Benim bu konuda denediğim tek yol, keşfettiğim her yeni blogu takip edip yorumlar yapmak oluyor. Çünkü insanlar kendilerine değer verildiğini hissettikleri zaman değer vermeye başlıyorlar...nacizane :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten yazmak insana inanılmaz bir derinlik katıyor. Bu nedenle yazma konusunda hedeflerine emin adımlarla ilerlemelisin. Eminim bende dahil bir çok kişi destek olacaktır.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel yazılarınızı kıtaba cevırme fıkrı... ben de olabıldıgınce uzun omurlu faydalı yazılar yazmaya çalışıyorum nıcelık degıl nıtelıge ınem verıyorum, ama böyle yapınca da daha cok ınsanaulsmak zor oluyor galıba ya da ben daha bu blog ısını cozemedım ;)

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar sanırım yanlış anlaşıldım, kendi blogumun daha çok insana ulaşmasından bahsetmiyorum. Hepimizin bloglarını düşünerek yazdım. Bloglarımızı daha çok insana ulaştırmak için neler yapılabilir konusunda fikirilerinizi bekliyorum. Bu konu üzerine düşünelim, tartışalım. Güzel fikirler bulursak hepimizin yararına olur.

    YanıtlaSil
  5. :) Blog deposunu bu konuda başarılı buluyorum, yine konuk yazarlık link trafiği açısından oldukça yararlı .. aklıma henüz orijinal farklı bir fikir gelmiyor maalesef..
    Kitap konusuna gelecek olursak süper olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogdeposu çok iyi de maalesef bloggerlar biliyor orayı. Blog yazarı olmayan insanlara da ulaşmak gerek ama nasıl... :D

      Sil
  6. ya fildişinden kule, ben de diyom bunu he çok. ya diyom daha çok insan bulsam takip etsem okusam falan diyom. güzel fikir yani, ne yapılabilir evetttt ben de bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Yolunuzda size başarılar diliyorum. Bende hazel arkadaşımızın dediği gibi konuk yazarlık olayına sıcak bakıyorum. en azından belli konu hakkında yazan blogger arkadaşlara da değişiklik olur.Mesela benim yakında uygulamak istediğim fikir bir makyaj blog'unda yazmak..bunun gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Konuk yazarlık çok sınırlı bir katkı sağlasa da yine de güzel bir yöntem.

      Sil
  8. Genel bir yorum olarak, aklıma gelenleri başka bir yazımda yazacağım. O zaman daha iyi bir şekilde tartışabiliriz konuyu.

    YanıtlaSil