Sizi En İyi Anlayan Müziktir!

Müziğin sesten farkı, dinleyende duygulara yönelik etkileşim yapmasıdır. Müzik duygu işidir. Ara sıra karşıma çıkıyor şu cümle: "Düşüncelerimiz, bildiğimiz kelimelerden ibarettir. Yalnızca bildiğimiz kelimelerin sınırları içinde düşünebiliriz." Bu bana göre tamamen yanlış bir önermedir. İnsanlığın, bildiği kelimelerden daha fazlasını düşündüğünün en büyük kanıtı sanattır.

Dil, birçok konuda yetersiz kalıyor. Biz, hissettiklerimizle, söylebildiklerimizden çok daha fazlasıyız. İşte sanat da dil ile ifade edemediğimiz hislerimizin dışavurumudur. Ve bu duygu sağanağının en fazla hissedildiği, en derinden duyulduğu sanat dalının müzik olduğunu düşünürüm.

Müzik hayatımın en önemli parçalarından biri, yıllardır gitar çalıyorum. Uzun zamandır müzik üzerine düşünüyorum. Neden bu kadar seviyorum müziği, niçin bu kadar bağlıyım?

Çünkü müzik sizin duygularınızdan anlayan en iyi şeydir! Size nasıl sürpriz yapacağını iyi bilir. Kafalarınızın içindeki gizli bahçede, yalnızca sizin bildiğiniz o sık ağaçlı bahçede, o şarkıyla beraber gezintiye çıkarsınız. 

Çünkü duyduğunuz her notanın size hatırlattıklarını, bazen gitarın, klavyenin ve davulun, bazen bir piyano ve çellonun, melodilerin, sessizliklerin, size, hayal meyal çıkarabildiğiniz çocukluk anılarınızı, ilk aşklarınızı, çocuklarınızı, sevdiklerinizi veya aslında pek de önemi olmayan fakat her hatırlayışınızda sizi mutlu eden hatıralarınızı göstermesini seviyorsunuz.

 Bir otobüste, uzun bir yolculukta, uçsuz bucaksız tarlaların arasından geçerken kendinizi müziğin akışına bırakıp, duygularınızın içinizde kopardığı fırtınaları seviyorsunuz. Sözleri anlamanıza da gerek yok. Müzik size yetiyor.


Sanırım hiçbirimiz İspanyolca bilmiyoruz. Ama müzik...


Fakat yine de anlamıyorum. Kulağımızda duyduğumuz melodiler bizi nasıl oluyor da belleğimizde bir yolculuğa çıkarabiliyor, hatta bazen unutmaya yüz tuttuğumuz anılarımızı çıkarıp, gözlerimizin önüne seriyor? Nasıl oluyor da birkaç enstrüman bir araya gelip, bize gözlerimizi kapattırıyor ve diyor ki: “Şimdi bizi dinle, seninle birazdan hatırlarının arasında gezeceğiz!”?



Bilmiyorum. Belki de ben fazla abartıyorum. Ya da siz şimdiye dek kendi müziğinizi bulamadınız…

13 yorum :

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. kokularda nasıl bizi eski hatıralara götürebiliyorsa müzik de öyle :) hiç bir müzik aletini çalmaya yeteneğim yok ama müziksiz bir hayat düşünemem... Örneğin ben şu kısacık hayatımda enigmayı dinlememiş olsam ot gibi yaşarmışım diye düşünüyorum her parçasında sanki daha önceki yaşamlarıma geri dönüyorum farklı bir evrende farklı biri oluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enigma orijinal müzik yapan gruplardan biri gerçekten, pek tarzım olmasa da dinlerim arada.

      Sil
  3. bayılırım müziğe, İspanyollardan nefret etsem de, müziklerinden nefret edemiyorum çok güzel hemen tıkladım şarkıya:) evet tek kelime İspanyolca bilmesem de güzeldi...ayrıca yeni öğrendim sesler kaybolmazmış evrende kalırmış..demek tüm bu şarkılar, müzikler kalıyor uzayda:))acaba bir yere mi gidiyor o kadarını bilmiyorum merak ettim...müzik kadar güzel şey var mı? Ben de Sinatra ve ABBA yı çok severek dinlerim, yaşımdan ötürü çok eski yılların şarkılarının hastasıyım..o yüzden yeğenlerimle pek anlaşamıyoruz benim dinlediklerimi onlar pek beğenmiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Gimme gimme gimme a man after midnight :)))) en sevdiğim ve tek bildiğim ABBA şarkısı :))

      Sil
    2. :))ne kadar sevindim Hazel'ciğim sen o yıllarda daha dünyada bile yoktun oysa ki, bu arada The Winner Takes It All isimli şarkısını da naçizane öneriyorum bakalım beğenecek misin? ABBA nın en sevdiğim şarkısıdır. Var ya dağıldıklarında ben de resmen dağılmıştım, çok üzülmüştüm:(

      Sil
    3. Yeğenleriniz, en azından yeni müzikler keşfetmeniz konusunda haklı olabilir :)

      Sil
  4. Müzik benim için de vargeçilmezdir. Müzik dinlediğimde kendimi daha iyi hissediyorum. Müzik evrenseldir, o nedenle bir müzik parçasını dinlemek için mutlaka dil bilmek gerekmiyor...

    YanıtlaSil
  5. Evet dil bilmek gereksiz, dinlediğin müziğin, senin üzerindeki etkisini ,tüm hücrelerinde hissetmen için.anlamak için kalp ritmi ile kulak vermek yeterli.
    Uzun zaman olmuştu bu şarkıyı dinlemeyeli.özlem doldu içim.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. herhalde benim müziğim caz. vede blues

    YanıtlaSil
  7. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QMRs6kn6UM8

    Bu müziği dinlemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinledim gayet hoşmuş, piyano en sevdiğim enstrümanlardan biri. Paylaşımın için teşekkürler.

      Sil